Şubat 13, 2013

Bilmece,bildirmece,dil üstünde kaydırmaca cevabıda işte tam bu yazımda :)

Küçüklüğümü düşünüyorumda hiç bizim çevrede öyle sokakta dondurma arabasıyla gezenler olmuyordu.Annem evde yapmazmıydı yapardı hatta ne de güzel olurdu annemin elinden ama ne bileyim hep o filmlerdeki çocuklara özenirdim.Zaten doğru düzgün sokak anım bile yoktur benim...
Neyse gelelim bilmecemizin cevabındaki dondurmaya.Aslında yazın evde oturmaktan sıkıldığım günlerden birinde merak sardım aradım taradım ve kendime en uygun tarifi buldum.Sizleride fazla laf kalabalığıma tutmadan başlayayım öyleyse yazmaya...
Sade dondurma için malzemeler:
Yarım lt. süt
1 su bardağı şeker
1 su bardağı krema
1 tatlı kaşığı sahlep

Öncelikle sahlebimizi sütle beraber ocağın altını yakmadan tenceremizde şişene kadar yaklaşık 10-15 dk. bekletiyoruz.Sahleplerimiz şiştikten sonra şekerimizi ilave edip ocağımızı orta ateşte açıp çırparak karıştırmaya başlıyoruz.Şekerimiz erir erimez kremamızı ekliyoruz ve köpürene kadar kaynatıyoruz.Köpürdükten sonra 5dk. kadarda kısık ateşte pişirip cam kabımıza dondurmamızı alıyoruz.Soğuduktan sonra buzluğa koyuyoruz.Yarım saatte bir dıştan buzlarını ortaya alacak şekilde karıştırıyoruz.Bu işlemi yaklaşık 4-5 kere yani buzlanma bitene kadar tekrarlıyoruz ve 1 gün sonra dondurmamızı yemeye başlıyoruz.
Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder