Şubat 13, 2013

Mutfak potasından geçen basketbol topu :)


İlk paylaşımımı biricik kardeşime hazırladığım pastayı paylaşarak başlamak istiyorum.Tamam bende 22 yaşındayım o kadarda büyük sayılmam.Fakat onun doğuşu falan aklıma geldikçe ne kadarda çabuk büyüdü diyorum.Anne olmadan anneliği bana tattıran Mertim...
Gelelim pastamıza ilk olarak içindekileri yazayım daha sonra yapılışına geçelim.









İçindekiler:
1 adet hazır pasta tabanı.
1 paket krem şanti
2çay bardağı süt(1,5'u şantiye yarımı pasta ıslatmaya)
5 adet havuç
2çorba kaşığı şeker(havuçları kavurmak için)
1 su bardağı dövülmüş ceviz
5çorba kaşığı şeker(krokan için)
5damla limon suyu
Pastayı kaplayacak kadar beyaz şeker hamuru
 Turuncu gıda boyası ve kakao.

İlk iş şantimizi üstündeki tarife uygun olarak çırptık ve buzdolabımıza kaldırdık ve krokanımızı yapmaya koyulduk.Krokanımız için ilk olarak yağlı kağıdımızı tezgahımıza yaydık. Tavamıza 5çorba kaşığı şeker ve 5damla limon suyunu koyup ağır ateşte karıştırmaya başladık.Yavaş yavaş eridikten sonra ocağımızın altını kapatıp cevizlerimizi eriyen şekerimizle karıştırdık ve yağlı kağıdımıza yaydık ve onuda buzdolabımıza kaldırdık.5 adet havucumuzu rendeledik ve tavamızda 2çorba kaşığıyla beraber öldürene kadar kavurduk.Daha sonra pasta tabanımızı ıslattık krem şantimizi sürdük üzerine soğuyan havuçlarımızı ve kırdığımız krokanlarımızı koyup tekrardan ıslattığımız diğer pasta tabanımızı yerleştirdik.Şantimizden çok çok az bir kısmını pastamıza şeker hamurunun yapışması için sürdük.Şeker hamurumuzdan iki küçük parça ayırıp birini beyaz bıraktık diğerini kakao ile karıştırıp kahverengi rengini verdik.Diğer kalan büyük kısmı turuncu gıda boyasınla karıştırdık ve nişastayla pastamız boyutunda açtık ve pastamızı kapladık.Daha sonra kakaoyla renklendirdiğimiz şeker hamurumuzla basketbol topumuzun çizgilerini beyaz şeker hamurumuzlada file şeklini verdikten sonra pastamızı akşam yenmek üzere buzdolabımızda dinlenmeye bıraktık.

Tekrar iyi ki doğdun Mertim seni çok seviyorum...İlk paylaşımımın seninle beraber bana uğur getirmesi dileğimle....:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder